Tervetuloa, vieras – 0 kirjautunutta jäsentä paikalla. – Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Tämä on vain-luku-versio K-pelit-sivustosta:

  • Vanhojen tiedostojen lataaminen on mahdollista.
  • Sisältösivut ovat suurimmaksi osaksi näkyvillä.
  • (Vanha sivusto on konvertoitu lähes kokonaan staattiseksi, PHP:ta on vain pieni pätkä, tietokantaa ei ole.)

Seuraavat asiat eivät toimi:

  • Ei kirjautumista.
  • Ei viestien / uuden sisällön kirjoittamista.
  • Ei uusien tiedostojen uploadaamista.
  • Käyttäjät-sivu ei toimi.
  • Kävijälaskurien lukemat ovat vuosien takaa, eivätkä kasva.
  • Varmaan moni muukaan asia ei toimi.

Jos jotakin oleellista puuttuu/on rikki (esimerkiksi jokin sisältö/tiedosto jonka olet tänne aikoinaan lisännyt) tai haluat muuten vain tulla juttelemaan, niin j -at- jare.fi -sähköpostiosoite on sopiva kanava siihen :). Voit ottaa yhteyttä myös, mikäli haluat jonkin vanhan sisältösi poistettavan sivustolta.

T. Jare 12.3.2021.

Madness W

Jare
Poistunut käyttäjä
Jare

Liittynyt 2.12.2007
Ikä 32.31 v.
Kotisivut

Kolmen päivän koodauksen tulos. Silmät ristissä hakattava peli, jonka tempo kasvaa huipulle.

Ideana on liikkua kokoajan syvemmälle luolaan ja ampua samalla vastaantulevia vihollisia, kerätä bonuksia ja pyrkiä olemaan osumatta seiniin.

Erikoiseksi pelin tekee se, että pelaaja ei voi kuolla. Seinistä voi mennä läpi, mutta silloin menettää pisteitä. Vihollisia voi koskea ja vihollisten ammuksiin voi koskea - mutta silloinkin menettää pisteitä.

Pisteitä saa kokoajan pysytellessään poissa seinistä, sekä lisäksi kerätyistä bonuksista ja tapetuista vihollisista. Pelaaja kasvaa leveleitä, ja samalla kasvaa pelin tempo ja luola käy kapeammaksi.

Madness W.png<br />Sekavat grafiikat, mutta tärkeämpi onkin itse engine.


Pelaaja ja kamera rullaa kokoajan eteenpäin sattumanvaraisesti generoitavassa luolassa. Pelaaja ei voi pysähtyä, mutta omaa liikettään voi hallita.

Vastapainoksi pelaajan kuolemattomuudelle, pelissä on yksiselitteinen sääntö: liikkumalla ruudun vasempaan reunaan missä tahansa vaiheessa, pelaaja "pakenee" luolasta ja peli päättyy heti.

Pelin päättyessä pelaaja voi kirjoittaa nimimerkkinsä online-toplistalle, jolle talletetaan nikin lisäksi saatu pistetulos ja päivämäärä.

Yhtenä tähtäimenä on päästä levelille 10, jolloin tempo on jo huima ja luola äärimmäisen kapea. Levelille 10 päästyään pelaajan nimimerkki kirjoitetaan pelin päätyttyä myös toiselle toplistalle, johon merkitään peliaika, jolloin pelaaja saavutti levelin 10. Mitä lyhyemmässä ajassa levelin 10 saavuttaa, sitä korkeammalle pääsee kyseisellä listalla. Peliä voi pelata vielä pitemmällekin, ainakin level 11 on mahdollista saavuttaa.

Mistä tulee nimi Madness W? Omasta mielestäni tämä on hulluin tekemäni minipeli ikinä. Tempo kasvaa ja näppäimistöä saa rämpyttää sen mukaisesti. Luolasto myös toistaa jossain määrin W-kuviota.

Huom! peli aiheuttaa hetkellisiä näköharhoja (ainakin minulla aiheuttaa) 10 - 20 min pelaamisen jälkeen, ehkä jo aiemmin. Joten pelin kanssa kannattaa noudattaa varovaisuutta!

Lue pelin mukana tuleva Readme.txt ennen kuin pelaat!
(Se on kirjoitettu osittain huumorilla, mutta sisältää asiaa.)

Btw. Kiitos nobylle musiikista!

EDIT: Kommenttia saa pistää aivan vapaasti. Pelin saa vaikka haukkua pystyyn (perustelut kuitenkin, pyydän), jos tuntee siihen olevan tarvetta. :)

Hakukoneiden seurantaloki

Tiedot

Versio-numero
KieliEnglish
Projektinimi
Versio-nimi
KehitystilaValmis
LisenssiEi määritetty
TekijäJarkko Linnanvirta
Kotisivu
Avointa lähdekoodiaKyllä
Mahdollisuus luoda omaa sisältöäEi
Alustat/käyttöjärjestelmätWindows
Millä tehty?CoolBasic Beta 10.43

Tiedostot

Nimi Tiedot
LuettuTiedosto Madness W.png
Sekavat grafiikat, mutta tärkeämpi onkin itse engine.
(LähettäjäJare)
Lähetetty19.6.2010
Uniikit 199
Lataukset 253
LuettuTiedosto Madness W.zip [Sisältö]
(LähettäjäJare)
Lähetetty19.6.2010
Uniikit 743
Lataukset 2939

Viestit

Tadeon
Poistunut käyttäjä
Tadeon

Liittynyt 23.1.2010
Ikä 119.25 v.
Kotisivut

Hieno idea pelille, vaikka ei tuota kauaa jaksa katsoa. Readme oli myös aika hauska lakiteksteineen, mutta ehkä sinne olisi voinut paremmin laittaa controllit esille. Nyt alt-näppäimen käyttö ampumisnappina katosi sinne tekstin sekaan. Noh ainahan on find-toiminto. Tällaisia uusia ideoita hakevia minipelejä on aina mukava kokeilla. Toivottavasti teet niitä myös jatkossa, mutta ehkä ensi kerralla jotain vähemmän silmiä rasittavaa. ;)

Jare
Poistunut käyttäjä
Jare

Liittynyt 2.12.2007
Ikä 32.31 v.
Kotisivut

Eihän se olisi puoliksikaan yhtä hullu, jos se ei rasittaisi silmiä. ;D

Joo, kieltämättä alkuperäinen tarkoitus ei ollut turmella kenenkään verkkokalvoja, mutta kun siitä nyt tuollainen lähti tulemaan, niin ajattelin ottaa "teemaksi" jonkinasteisen hulluuden.

Ja readmeasta tuli pitkä kuin lakikirjasta. Yllä mainittuun teemaan liittyen tein siitä osittain jopa tarkoituksella sotkuisen. Seuraavassa (järjellisessä) pelissä aion panostaa enemmän readmen rakenteeseen.

Aion tehdä jatkossakin minipelejä. Havaitsin tämän projektin kohdalla, että (pieni) peli pitäisi koodata kokonaan yhden vuorokauden aikana. Suunnittelun ja tarvittaessa mediankin voi tehdä jo etukäteen, mutta koodaamisen on tapahduttava nopeasti. Muuten tuppaa mun projektit jäätymään :) . Enkä itseasiassa tätäkään saanut yhdessä vuorokaudessa koodattua. Kolmelle päivälle venyi, ja viimeinen päivä olikin jo enemmän puuduttavaa testausta.

[K-pelit lukuina] Kävijöitä sivulla 684 kpl, käyntejä/sivulatauksia 1244.