Tervetuloa, vieras – 0 kirjautunutta jäsentä paikalla. – Rekisteröidy tai kirjaudu sisään.

Tämä on vain-luku-versio K-pelit-sivustosta:

  • Vanhojen tiedostojen lataaminen on mahdollista.
  • Sisältösivut ovat suurimmaksi osaksi näkyvillä.
  • (Vanha sivusto on konvertoitu lähes kokonaan staattiseksi, PHP:ta on vain pieni pätkä, tietokantaa ei ole.)

Seuraavat asiat eivät toimi:

  • Ei kirjautumista.
  • Ei viestien / uuden sisällön kirjoittamista.
  • Ei uusien tiedostojen uploadaamista.
  • Käyttäjät-sivu ei toimi.
  • Kävijälaskurien lukemat ovat vuosien takaa, eivätkä kasva.
  • Varmaan moni muukaan asia ei toimi.

Jos jotakin oleellista puuttuu/on rikki (esimerkiksi jokin sisältö/tiedosto jonka olet tänne aikoinaan lisännyt) tai haluat muuten vain tulla juttelemaan, niin j -at- jare.fi -sähköpostiosoite on sopiva kanava siihen :). Voit ottaa yhteyttä myös, mikäli haluat jonkin vanhan sisältösi poistettavan sivustolta.

T. Jare 12.3.2021.

Epäpyhä pappi

Airo
Poistunut käyttäjä
Airo

Liittynyt 11.3.2010
Ikä 26.96 v.

Zombit ovat vallanneet kirkon kellarin ja perustaneet kokonaisen yhdyskunnan sinne! Nyt tarvitaan joku joka uskaltaa mennä kirkon kellarin uumeniin ottamaan selvää asiasta. Kukasmuukaan kuin Epäpyhä Pappi itse! Varustettuna pienellä pistoolilla ja rohkeudella, Epäpyhä Pappi kulkee kirkon portaat alas maan uumeniin tutkimaan mistä oikein on kyse.

Hakukoneiden seurantaloki

Tiedot

Versio-numero1.0
KieliSuomi
ProjektinimiEpäpyhä Pappi
Versio-nimiEpäpyhä Pappi
KehitystilaDemo
LisenssiIlmainen levitys
TekijäAiro
Kotisivu
Avointa lähdekoodiaEi
Mahdollisuus luoda omaa sisältöäEi
Alustat/käyttöjärjestelmätWindows
Millä tehty?Multimedia Fusion 2

Tiedostot

Nimi Tiedot
LuettuTiedosto Epäpyhä Pappi.exe
Nimi - korjattu
Graffa puolta - paranneltu
Äänimuutoksia - kaikki audio muutettu ogg tiedostoiksi
Turhia eventtejä - poistettu
(LähettäjäAiro)
Lähetetty14.3.2010
Muokattu14.3.2010
Uniikit 249
Lataukset 339

Kansiot

Nimi Katselukerrat Lisätty
LuettuKansio Päivityksiä 420 (käyntejä 689) 19.3.2010 15:41 (Airo)

Viestit

Jare
Poistunut käyttäjä
Jare

Liittynyt 2.12.2007
Ikä 32.31 v.
Kotisivut

Muokkasin capsit pois ja boldasin kuvaustekstin hillitymmin.

Testasin nyt peliä. Grafiikka oli yksinkertaista, mutta hyvää. Pelaaja törmäsi turhan helposti seiniin sillon kun sokkelossa ei liikkunut aivan ruudun keskelle ja kääntyi toiseen suuntaan, jolloin pelaaja pysähtyi koskiessaan seinän kulmaa.

Toinen pelattavuutta hieman haitannut seikka oli näppäinasetukset. Liikkuminen WASD-näppäimistä on ok, mutta tähän yhdistettynä ampuminen Spacesta tuntui oudolta. Minusta olisi luonnollisimpaa liikkua käyttäen yhtä kättä ja ampua toisella kädellä, mutta space-näppäimestä ampuminen vie oikean käden outoon asentoon. Ampumisnäppäin voisi mieluummin olla vaikka enter. Tai sitten voisi olla perinteisemmät kontrollit: Liikkuminen nuolinäppäimistä ja ampuminen vasemmasta Controlista. Kaikkein paras olisi, jos pelaaja voisi itse muuttaa näppäinasetuksia.

Ensimmäinen boss oli turhan vaikea. Yritin ensin pitää bossiin mahdollisimman paljon etäisyyttä, väistellä bossin "ammuksia" ja ampua sitä sopivan paikan tullen. Tämä ei kuitenkaan onnistunut, koska boss ampuu varsin usein ja ammuksia oli vaikea väistää. Lisäksi bossin ammuksesta menetti energiaa useaan otteeseen, jos se pyöriessään osui pelaajaan useita kertoja. Mielestäni energiaa tulisi menettää vain kerran yhdestä ammuksesta. Tämän voisi korjata esimerkiksi niin, että ammus tuhoutuisi osuessaan pelaajaan. Havaitsin, että bossille pärjää paremmin, jos pysyttelee siinä kiinni ja ammuskelee mahdollisimman paljon. Tapettuani bossin, pääsin poimimaan timantin, jonka poimittuani kuolin.

Ampuminen tapahtui jotenkin viiveellä. Painettuani Spacea, kesti ehkä noin puoli sekuntia ennen kuin ammus ilmestyi ruudulle. Tämä haittasi tähtäämistä liikkuvaan viholliseen.

Perusjutut on kuitenkin kunnossa ja pienillä parannuksilla tästä saisi oikein hyvän pelin. Ja ensimmäiseksi julkaistuksi peliksesi tämä on varsin onnistunut! Keep up the good work!

P.S. Sivusto kusee tuon tiedoston nimessä olevat ääkköset. Korjaan bugin seuraavassa päivityksessä.
Edit 22.3.10: Sivuston ääkkösbugi on nyt korjattu.

Airo
Poistunut käyttäjä
Airo

Liittynyt 11.3.2010
Ikä 26.96 v.

Liikkuminen WASD näppäimistä ja ampuminen spacesta tuntui minusta oikein hyvältä, sääli että eri ihmisillä on eri tottumukset. Ja tuo seinään kiinni jääminen on ongelma, yritän korjata sen koko versioon.
Niistä vastuksen heittämistä palikoista menettää 2 elämää, ja jos on jäänyt juuri kiven murikan nurkan viereen niin saattaa menettää enemmänkin. Mutta tämän helpottaa se että kiven murikoita voi ampua, ne särkyvät yhdestä osumasta. Siitä seiniin kiinni jäämisestä joku voisi vähän auttaa, en ole selvittänyt vielä miten sen saisi toimimaan moitteettomasti joten jos on ajatuksia kertokaa. Kiitos että olet ottanut aikaa ja kirjoittanut tuon viestin missä lukee tarkkaan mikä oli pielessä, etkä vaan että: Peli kusi.
Joten sen näppäin asetelman voin muokata nuoli näppäimiin ja vasempaan ctrl:ään, seinä ongelmaa ei korjattu vielä ja kiven murikoita kannattaa ampua ja jos tuhoat kiven murikan saat 500? pistettä. Hyvä että kuitenkin löytyi jotain positiivistakin joten kitos kommentista ja otan paljon irti sinun kommentistasi kun korjaan ja parannan peliä koko versioon.

Jare
Poistunut käyttäjä
Jare

Liittynyt 2.12.2007
Ikä 32.31 v.
Kotisivut

“Ongelmia joita pitäisi korjata ja johon tarvitsen teidän apua:

1. Se ampuminen, kusee, tiedän en vain tiedä että miten sen saisi ampumaan nopeammin kun painaa ampumis näppäintä. Kyllä minä osaan laittaa ammuksen lentämään nopeammin mutta se hetki kun painaa ampumis näppäintä niin sen ammuksen acceleration pitäs olla nopeampi.

2. Seinään kiinni jääminen, korjaantuu jos pyöristän seiniä?”
Airo

Joku MMF2:ta tunteva osaisi ehkä vastata näihin (esim. Tadeon?). Itselläni on kokemusta vain MMF1:stä, ja siitäkin useempi vuosi aikaa.

Veikataan nyt kuitenkin:

1. Objektin ominaisuuksista kai pääsee muokkaamaan accelerationia jotenkin. Tosin koska ammus ei edes ilmesty heti spacea painettaessa, luulen, ettei vika johdu accelerationista. Kenties MMF2:ssa on jokin aika-asetus, jolla objektin saa syntymään tietyn viiveen jälkeen siitä, kun syntyminen on komennettu?

2. Yksi vaihtoehto on luoda pieni, esimerkiksi pallon muotoinen objekti, jota liikutetaan ja joka määritetään törmäämään seinien kanssa. Tämä objekti voisi olla myös läpinäkyvä. Itse pelaajaobjekti "liimattaisiin" pallo-objektiin kiinni jollain tavalla - esimerkiksi eventeissä tyyliin Always: 'Player Object'->SetPosition->ObjectX('Pallo'), ObjectY('Pallo'). (Tuo esitystapa on täysin hakuammuntaa, en muista miten tuo olisi mennyt MMF1:ssä ;)). Joka tapauksessa pallo olisi pelaajaa pienempi ja siten sallisi pelaajan kulkea hieman "seinien päällä".

[K-pelit lukuina] Kävijöitä sivulla 811 kpl, käyntejä/sivulatauksia 1638.